30.8.2014

Radio Dei on Suomen tunnetuin kristillinen media. Asia käy ilmi tuoreesta TNS Gallupin tutkimuksesta, jossa vertailtiin 18–74-vuotiaiden mediankäyttöä. Radio Dein tuntee 55 prosenttia suomalaisista. Kanavaa kuuntelee viikoittain 200.000 ja vähintään kerran kuukaudessa yli 300.0000 suomalaista.

Radio Dei on Suomen ainoa kristillinen media, joka on tuttu valtaosalle (55%) suomalaisia. Toisella sijalla on TV7, jonka tuntee 39 prosenttia kansasta. Kotimaa-lehden tietää runsas kolmasosa (35%) suomalaisista.
Sana-lehden (19%) ja Askel-lehden (18%) tuntee lähes joka viides ja Järviradion harvempi kuin joka kuudes (16%) suomalainen.

Seuraavat sijat menevät verkkomedioille. Kotimaa24-verkkopalvelu on tuttu kahdelletoista prosentille ja Seurakuntalainen.fi-uutissivusto kuudelle prosentille suomalaisia. Seurakuntalaisen kanssa samaan lukuun yltää Uusi Tie -lehti.

Alfa-tv:stä ja Radio Patmoksesta on kuullut viisi prosenttia suomalaisista.

TNS Gallup Oy tutki Sana-lehden ja Radio Dein toimeksiannosta kristillisten medioiden tunnettuutta ja suomalaisten mediakulutusta. Tutkimus tehtiin 6.-20. toukokuuta 2014 ja siihen vastasi yhteensä 5436 iältään 18–74-vuotiasta suomalaista.

TNS Gallup otti tutkimukseen mukaan merkittävimmät valtakunnalliset tai lähes valtakunnallisesti seurattavissa olevat kristilliset mediat. Alueellisesti ilmestyvien seurakuntalehtien tunnettuutta ei tutkimuksessa mitattu.

Radio Dein kuuluvuusalueella asuu neljä miljoonaa suomalaista.